اگر نه حرف درست، که حرف راست را باید از بچه شنید

قطعه ۲۶ ردیف عشق مقدس شماره روزشمار عاشورا

دو لوگوی پیشنهادی ساندیس خور:

“لطفا دوستان، نام و نام خانوادگی خود را قید کنند در غیر این صورت کارشان تایید نمی شود”

“خواهران محترم می توانند حرف اول نام خود را با نام کامل خانوادگی قید کنند”

“نام خود را در نظری که می فرستید و نه در طرح، قید کنید”

۱- در اوج فتنه سال گذشته روزی علی کوچولو، پسر شیرین زبان و ۱۰ ساله یکی از دوستانم که در کنار ما به بحث و جدل و حرف و احیانا دعوا مشغول بود، جمله عجیبی گفت: من دیگه از شهید مطهری خوشم نمی آید. یعنی مثل قبلنا خوشم نمی آید؛ با این علی شون! همانجا پدر علی کوچولو جواب داد: ببین پسرم! این دلیل نمی شود که بچه ای اگر مثلا بد شد، پدرش مقصر باشد که. آنهم پدری که دستش از دنیا کوتاه شده. علی کوچولو هم دقیقا این جمله را در جواب محمد گفت: من خودم می دونم این حرفها رو اما خب دیگه!
۲- بعد از آن شب چه بسیار که ناخودآگاه یاد این گفت و گوی پدر – پسر می افتادم و مدتها فکر می کردم که چرا علی کوچولو با اینکه “خودش می داند این حرفها رو” اما با این حال “خب دیگه” و این “خب دیگه” چه ترجمه وحشتناکی دارد؛ “من دیگه از شهید مطهری خوشم نمی آید. یعنی مثل قبلنا خوشم نمی آید”.
۳- این دغدغه اما روزی دامن خودم را هم گرفت. ایام عید همین امسال با خواهر زاده ام در بهشت زهرا داشتیم قدم می زدیم که به او گفتم: بیا برویم “۷۲ تن” و برای بهشتی و رجایی هم فاتحه بخوانیم که “فاطمه” گفت: ببین دایی! هر جا بگی میام حتی قبر اون شهیدی که بو می ده اما تو رو خدا ما رو بی خیال شو! با تعجب پرسیدم: یعنی مزار بهشتی و رجایی دوست نداری بیای؟ یادت رفته نوارای بابااکبر رو برات گذاشته بودم، بابایی می خوند؛ “بهشتی ام بهشتی ام، من حمزه خمینی ام … رجایی ام رجایی ام شهید کاروان شدی”؟ و مخم وقتی سوت کشید که خواهرزاده ما هم دقیقا همان جواب علی کوچولو به پدرش را گذاشت کف دست ما و گفت: من خودم همه اینارو می دونم اما خب دیگه دایی، دیگه بهشتی و رجایی زیاد به دل آدم نمی شینن!
۴- این نیز گذشت تا اینکه شب گذشته در مقبره الشهدای شهرک شهید محلاتی شبیه همین دیالوگ خطرناک علی کوچولو و پدرش و فاطمه و من، بین فرزند ۱۳ ساله یکی از همسایه های ما و پدرش اتفاق افتاد. این مکالمه اما از آن دو دیالوگ قبلی فاجعه تر بود و … بگذریم.
***
بخواهیم یا نخواهیم و خوش مان بیاید یا نه، اتفاق خطرناکی دارد می افتد و آن اینکه برخی گناه پسر را به حساب پدر می نویسند. این اتفاق مهم و در عین حال تلخ، شاید از نظر عقلی کار درستی نباشد و خیلی راحت، جواب داشته باشد اما خوب یا بد، خودش را به ذهن شماری از افراد جامعه به خصوص نسل نو تحمیل کرده است. اگر نه حرف درست که لااقل گفته اند؛ “حرف راست را باید از بچه شنید” … که بچه دروغ نمی گوید و اتفاقا چون دروغ نمی گوید کار کمی مشکل می شود. می دانم که در مثل مناقشه نیست و نیز می دانم که پای گناه پسر نوح را نباید به حساب نوح نوشت اما مشکل اینجاست که بچه ها نیز این چیزها را می دانند اما به خاطر ذات پاک و دست نخورده شان، راستش را می گویند و می گویند که؛ با این علی شون! من حالا اصلا کاری به بچه ها ندارم. ۲ سال است که می بینم در ایام روز معلم و یا روز ۷ تیر و یا روز ۸ شهریور، نه بچه ها که حتی ما بزرگترها هم که ذره ای از ارادت مان به مطهری و بهشتی و رجایی کم نشده اما مع الاسف مثل قبل از این شهیدان یاد نمی کنیم. خود من هر سال در این روزها حتما متنی می نوشتم و به روزنامه ای می دادم اما امسال هر چه کردم نشد که نشد. نه اینکه “قلم” یاری نکرد، “دل” یاری نکرد و مثل من بسیارند. اعتراف کنید و قبول کنید که مثل من بسیارند که همچنان این شهیدان را از اعماق دل دوست می دارند اما چه می شود کرد؛ آخر حرمت امام زاده را در درجه اول متولی نگه می دارد. آقای علی مطهری! من قبول دارم که پدر شما چیزی کم از امام زاده ندارد اما شما هم قبول کنید که برای این امام زاده متولی خوبی نبودید و الا من حالا هیچ، بچه هایی که هرگز دروغ نمی گویند، نمی گفتند؛ با این علی شون! آقای علی مطهری! از شما اگر استاد شهید را مطهری را بگیرند، شما هیچ فرقی با آن مثلا رفتگر شهرداری ندارید الا اینکه او از شما بسی با بصیرت تر است. به حرمت خون استاد، رحم کنید به شان استاد. عده ای اینجا هستند که ضمیرشان پاک است و بچه اند و دروغ نمی گویند اما می گویند؛ با این علی شون! حالا من هزاری هم برای علی کوچولو و فاطمه و حسن و … دلیل اقامه کنم، آخرش به من می گویند؛ ما خودمون همه این حرفها رو بلدیم و بعد شلاق می کنند این جمله را بر سر آدم که؛ “اما خب دیگه”! آقای علی مطهری! باز بر ندارید برای این “اما خب دیگه” قصه حسین کرد ببافید. به جای جواب و حرافی و اقامه عذر بدتر از گناه، راه خود را اصلاح کنید. لااقل به حرمت خون پدرتان راه خود را اصلاح کنید که گاهی حتی اگر حرف بچه ها درست نباشد باز هم در راست بودن آن شکی نیست. اینجا و در این مورد خاص، تاثیر رفتار و گفتار پسر نوح روی منزلت و شان نوح را نه با عقل و دلیل و استدلال، که با مبانی جامعه شناسی اسلامی باید سنجید و اینکه از نظر علم جامعه شناسی و فن روان شناسی، به هر حال زیاده گویی های پسران ناخلف را عده ای از افراد جامعه، چه می نویسم که؛ راست گوترین افراد جامعه، بچه های جامعه پای اسلاف مطهر می نویسند و می گویند؛ با این علی شون!

قطعه ۲۶ ردیف عشق مقدس شماره روزشمار عاشورا

دو سروده از پلاک شهادت: “آفتاب غیرتش نور هر دو عین من، رد سرخ خون او راز شور و شِین من؛ شهد عاشقی به لب عازم نبرد شد، موج خیز خشم بود شمس مشرقین من؛ سرفراز و یکه تاز در حصار اَشقیا، حنجره به نیزه شد نیزه شد به عین من؛ ذوالجناح، بی سوار، اهل خیمه، بی قرار، شعله می کشد زبان بین خیمه بین من؛ علقمه به خون نشست، داغدار و سوگوار، هفت آسمان گریست، بر غم حسین من؛ آسمان کبود شرم،  نیزه روسیاه شد، تا ابد به نام عشق، جاودان، حسین من”. “قرار از دل ربوده آه و اشک کبریا امشب، نشسته بر جبین دل غم کرب و بلا امشب؛ ابافاضل بدون دست و اصغر تشنه لب بی جان، فرات از شرم می گرید ز دردی بی دوا امشب؛ شده هفت آسمان مغموم و دلخون از غم مولا، گرفته زانوی غم آسمان بی نوا امشب؛ به تن پوشیده رخت ماتم و اندوه عرش و فرش، ز پشت ابر پنهان گشته ماه و بی صدا امشب؛ به روی دشت می بارد زلال اشک خونش را، ز هر خون لاله می روید به دشت نینوا امشب؛ سری بر نیزه همچون چشمه ی خورشید می تابد، زنی پیوسته می خواند نوای یا اخا امشب؛ تجلی گاه صبر و استقادمت  دختر حیدر، نماز صبر می خواند به خاک کربلا امشب؛ زمان چشمان خیسش را به سرخی زمین دوزد، زمان تار و زمین شرمنده ی روی خدا امشب”.

این نوشته در صفحه اصلی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. رحیل می‌گوید:

    السلام علی الباکین علی الحسین…

  2. رحیل می‌گوید:

    پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد…

  3. رحیل می‌گوید:

    باور کنید این اتفاق بارها برای من هم افتاده و این مکالمه رو بارها من هم شنیدم….خدا بهمون رحم کنه.

  4. آیدا می‌گوید:

    یاراحم العبرات…
    ای خداوند!
    به علمای ما مسئولیت
    و به عوام ما علم
    و به مومنان ما روشنایی
    و به روشنفکران ما ایمان
    و به متعصبین ما فهم
    و به فهمیدگان ما تعصب
    و به زنان ما شعور
    و به مردان ما شرف
    و به پیران ما آگاهی
    و به جوانان ما اصالت
    و به اساتید ما عقیده
    و به دانشجویان ما نیز عقیده
    و به خفتگان ما بیداری
    و به دینداران ما دین
    و به نویسندگان ما تعهد
    و به هنرمندان ما درد
    و به شاعران ما شعور
    و به محققان ما هدف
    و به نومیدان ما امید
    و به ضعیفان ما نیرو
    و به محافظه کاران ما گستاخی
    و به نشستگان ما قیام
    و به راکدان ما تکان
    و به مردگان ما حیات
    و به کوران ما نگاه
    و به خاموشان ما فریاد
    و به مسلمانان ما قرآن
    و به شیعیان ما علی(ع)
    و به فرقه های ما وحدت
    و به حسودان ما شفا
    و به خودبینان ما انصاف
    و به فحاشان ما ادب
    و به مجاهدان ما صبر
    و به مردم ما خودآگاهی
    و به همه ملت ما همت، تصمیم و استعداد فداکاری
    و شایستگی نجات و عزت
    ببخش

  5. فاطیما می‌گوید:

    واقعا که،بااین پسراشون!آخه چرا؟اینا گوشمالی میخوان تاگوشی بیاد دستشون!

  6. رها می‌گوید:

    سلام حسین آقا قبول باشه طاعات و عباداتتون تو این ماه عزیز

  7. میم می‌گوید:

    شما تو شهرک ساکنید؟
    ما هم اونجا هستیم
    چه سعادتی که با ما هم شهرک هستیم!!!!!!!
    فعل و فاعل رو داشته باش نه سیخ میسوزه نه کباب!!!!!

  8. سلام. طاعات قبول
    آدم چی می تونه بگه در جواب ابن همه ……..
    خدا به هممون رحم کنه
    اجرکم عند الله
    نفستون حق،قلمتون پرشور
    یا علی

  9. زهرا رمضانپور می‌گوید:

    یا فاطمۀ زهرا. تا حالا همچین چیزایی نشنیده بودم. اونم از همین قشر راستگوی جامعه. خدا به دادمون برسه…!

  10. سید یاسین می‌گوید:

    سلام
    بسیاری از این بزرگان در تربیت فرزندانشان کوتاهی کردند…
    فرزندان امام خامنه ای افتخار ما بچه حزب اللهی ها هستند….
    بقیه باید از حضرت آقا درس بگیرند….

  11. فاطیما می‌گوید:

    سلام داداش
    جواب مارو ندادین ها!
    به قولgomnam124
    هیییییییییییییییییییییییییییی!

  12. ساندیس خور می‌گوید:

    دوباره سلام ،
    دوباره خسته نباشی!داداشی!
    داداش همانطور که گفته بودی من ۲ تا لوگو برای عکس ها درست کردم اگه خوشت اومد بگو تا فایل اصلی را بهت بدم !
    http://s3.aks98.com/images/66418802015512787309.jpg
    http://s3.aks98.com/images/02693844875912848282.jpg
    راستی اگه جاییش مشکل داشت بفرما تا درستش کنم . . .

  13. ..................... می‌گوید:

    سلام داداش حسین نوشته هاتون دیگه وطن امروز چاپ نمی شه؟؟؟

  14. دیوونه داداشی می‌گوید:

    سلام بر حسین*

  15. عرفان می‌گوید:

    سلام
    تابستون تموم شد کسی در میعاد کجاست؟
    یا علی

  16. ریحانه می‌گوید:

    سلام خداقوت درو د بر شما

  17. فطرس ملک می‌گوید:

    سلام آقای قدیانی
    .
    مختصر و مفید

  18. عشقی می‌گوید:

    سلام!
    واقعیتش این است که -پیشتر هم گفته بودم- تولدم ۸ شهریور بود. از پیشتر ها تصمیم داشتم که حتما در آن روز چیزی بنویسم برا شهیدان رجایی عزیز و باهنر “هنرمند” که حتی قالبش هم برایم معلوم بود و میدانستم چه می خواهم بنویسم ولی به قول شریف شما هر چه کردم نشد.
    متن باید به دل آدم بنشیند تا بتواند پروازش بدهد. متنی به دلم ننشست و این به دل نشستن فرق می کند با آن دل نشستن همیشگی…
    اگر فتنه شمشیری است که قصد سر ما را دارد ، این متولیان سوهانی هستند که قصد روح ما کرده اند و چه بد می فرسایند این روح را…

  19. پارسا می‌گوید:

    سلام داداش حسین
    حق با شماست. با اینکه هیچ عملی بالاتر از شهادت در راه خدا نیست ولی وقتی بعضی از این فرزندان شهدا رو می بینم که از راه بدر شدند با خودم میگم کاش باباهاشون به جای این که برن شهید شن می موندند و بچه هاشون رو بر اساس افکار و اعتقاداتشون تربیت می کردند این جوری به جای شهید، می شدند شهیدپرور
    کلیپ نه ده خوانی ات رو تو آینده از آن حزب الله دیدم همون طور که خوب می نویسی خوب هم می خونی
    میگم برای تنوع هم که شده فایل صوتی بعضی از نوشته هاتو بذار این جا دانلود کنیم آخه ما هر چقدر هم که خوب بخونیم باز با صدای خودتون یه چیز دیگه است این جوری احساس و منظورت هم بهتر منتقل می شه

  20. ساندیس خور می‌گوید:

    تیرآهن (گفت و شنود)

    گفت: یک سایت ضد انقلابی با اشاره به فتنه ۸۸ نوشت، نباید خودمان را بیشتر از این گول بزنیم! باید بپذیریم که شکست سختی خورده ایم.
    گفتم: دیگه چی؟!
    گفت: خطاب به سران فتنه نوشته؛ مشکل آنها این است که هم می خواهند به عنوان مسلمان شناخته شوند و هم با اپوزیسیون که اساساً به دین اعتقادی ندارد، پیوند داشته باشند.
    گفتم: خب! دیگه چی؟!
    گفت: نوشته است، فعالیت گروه های اپوزیسیون هم به سوژه اخبار ویژه کیهان تبدیل شده و زمینه تمسخر و استهزاء از سوی حاکمیت را فراهم می آورد.
    گفتم: خب! دیگه چی؟!
    گفت: همین سایت با اشاره به سالگرد انتخابات ۲۲ خرداد و روز قدس امسال نتیجه گرفته که جنبش سبز مرده است و نباید به موسوی و کروبی و… دل خوش کرد.
    گفتم: یارو با عجله وارد قهوه خانه شد و در حالی که گریه می کرد به دوستش گفت؛ تیرآهن از روی کامیون افتاد روی سر پدرت و فوت کرد. دوستش گفت؛ چقدر خوب شد که تیرآهن به چشم پدرم نخورد وگرنه کور می شد!!

  21. ک ه ی ع ص می‌گوید:

    السلام علیک یاقتیل العبرات
    اسلام علیک یا ابا عبدالله

  22. پلاک شهادت می‌گوید:

    میگن پسر کو ندارد نشان از پدر ! اما در این دوره زمانه کم پیدا میشن پسرهایی چون شما که دغدغه شون ادامه دادن راه پدرشون باشه . الان این شعر زیاد مصداق نداره در مورد خیلی از پسرهایی که راه پدر رو گم کردند .
    حرف راست رو باید از بچه شنید . واقعا درسته .

  23. مهدی می‌گوید:

    اگه همین آقازاده ها رو صرف آقا زاده بودن پر و بال ندیم و بزرگشون نکنیم، علی مطهریها (که نمونه ش رو همه چند تایی سراغ داریم) هیچ وقت برای ما هزینه ساز نخواهند بود. مسئولین باید صرفا بر اساس تخصص و تعهد شخصی (نه پدر و اقوام) انتخاب بشن تا کمتر شاهد مشکلات امروز جامعه مون باشیم.

  24. سیداحمد می‌گوید:

    سلام داداش جان.
    عبادات قبول.

    متن زیبائی بود؛دقیقا همینطوره؛
    البته اینو هم خیلی خوب گفتید که:

    ” نه بچه ها که حتی ما بزرگترها هم که ذره ای از ارادت مان به مطهری و بهشتی و رجایی کم نشده اما مع الاسف مثل قبل از این شهیدان یاد نمی کنیم”

  25. هپلی می‌گوید:

    السلام

    مخلص حاج حسین آقا

    اتفاقا از اونجایی که من فرزند ناخلف بابامم ، هر چند که بابام بنده خدا آدم خوب و موجهیه اما به هر حال به آتیش من میسوزه! خدا همه فرزندان ناخلفی چون من را خلف گرداند!

    البته اگه ما نا خلف ها نبودیم هیچ وقت ارزش و عیار خلف ها معلوم نمیشد. اگه تاریکی نبود نور معنی نداشت. می بینید؟ وجود ما ها هم ضروریه! اصلا ما عمدا نا خلف شدیم!(عجب توجیهاتی)

  26. جعفر می‌گوید:

    سلام
    من فکر میکنم کار علی اقای مطهری و امثالهم خیلی از این که ما فکر میکنیم خرابتره که ایشون با یک متنی اینچنینی به خود بیاد و خودش رو اصلاح کند نه این رفتار های ایشان و امثال ایشان اکنون معلول سالهای طولانی دم خور بودن از نام این شهیدان است نگاهی به گذشته بیندازید هر جا که ایشان یا پسر شهید بهشتی یا سید حسن مصطفوی وارد میشدند همه به احترام پدر شهیدشان به آنها جایگاه بالا می داده اند چه بسیار امتیازها که برایشان قائل می شدند ماشینهای چند میلیونی هدیه می گرفتند و در شرایط ویژه زندگی میکردند خوب در آدمی که اینگونه بزرگ شده شما کی می خواهید درد دین ببینید!
    همین کتاب خاطرات رفسنجانی را که ورق بزنید سالهای ۶۲ نوشته که در سفر ژاپن سید یاسر خمینی و سید حسن خمینی را هم با خودش برده!
    همین جمله خیلی توش حرف هست. طولانی شد ببخشید.

  27. داش سجاد می‌گوید:

    داداشی سلام .
    میخوامت !

  28. دوست می‌گوید:

    آقای قدیانی ، من دلیل دارم که تو یا منافقی یا دروغگو :
    http://lajman.blogsky.com/1389/06/13/post-11/

  29. mohammad می‌گوید:

    salam
    روزگاری شهرما ویران نبود*
    دین فروشی اینقدر ارزان نبود*
    صحبت از موسیقی وعرفان نبود*
    هیچ صوتی زیباتراز قرآن نبود*
    دختران را بی حجابی ننگ بود.*
    رنگ چادر بهتراز هر رنگ بود*
    رهبریت مظهر تکریم بود*
    حکم اورا عالمی تسلیم بود*
    اینک اما پشت پابردین زدن آزادگی است*
    حرف حق گفتن عقب افتادگی است*
    آخرای پرده نشین فاطمه *
    کی رسی برداد دین فاطمه.؟

    «این صدای تپش قلبم نیست

    درحسینه ی دل سینه زنی ست»

  30. mohammad می‌گوید:

    تا کی سخن از شوق وصالت بزنیم ؟
    هر گوشه ی تقویم علامت بزنیم؟
    از بین تمام هفته پس کی باید
    این جمعه غربت زده را خط بزنیم؟

    … آقاجان…

  31. محسن می‌گوید:

    سلام آقا حسین خسته نباشی رزمنده جنگ نرم…

    یه چیز برای من خیلی جالبه ، میدونم که برای شما هم جالبه..
    عاقبت خانواده مسئولین ارشد نظام و شورای انقلاب و یاران دیرین امام :
    بیت امام(سید حسن و سید یاسر و …. عاقبت به خیر بشن)
    شهید مظلوم یهشتی(پسرش به کجا چنین شتابان)
    شهید مظلوم مطهری(پسرش به کجا چنین شتابان و دامادش هم خدا بهش رحم کنه)
    شهید مظلوم رجایی(همسر و خانوادش به کجا چنین شتابان)
    اکبر هاشمی رفسنجانی(خود، همسر و فرزندان گردشگرش به کجا چنین شتابان)
    ….
    بیت مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) {خانواده :الگوی خانواده ایرانی و اسلامی -فرزندان :افتخار بچه حزب الهی ها}
    خدایا به حرمت خون پاک و مظلومیت شهیدان همه ما رو عاقبت به خیر بگردان

  32. عزیز می‌گوید:

    سلام به برو بچه های قطعه ۲۶ بخصوص سالار قلم داداش قدیانی
    جهت سرور و بهجت و خنده
    وصیت شیخ بی سواد به پسرش:
    به شما که عرض کنم پسرم، من خدا را شکر نماز قضا ندارم.فقط حتماً برایم ۴۵ سال وضو بگیر

  33. سامان می‌گوید:

    سلام
    همسران شهدا و آزادگان و جانبازان الحق که دلاورند همچون خود این عزیزان،جواب دندانشکن این شیرزن به همسر دروغگو و هوچی گر تاجزاده باید کمی عرق شرم بر پیشانی خواص بی بصیرت بنشاند…
    http://www.jahannews.com/vdcezx8zpjh8xxi.b9bj.html

  34. خان باجی می‌گوید:

    سلام علیکم
    علی مطهری از اول هم زمینه ی چپ کردن رو داشت . منتهی شرایط برای رونمایی چهره ی ایشون فراهم نمی شد که البته به برکت وجود دکتر احمدی نژاد ماهیت خودشون رو خیلی خوب نشون دادن . بعضی وقتها بعضی غرض ورزیها و کینه توزیها نسبت به رئیس جمهور محبوب همچین بدم نیست .
    …………………………………

  35. ... می‌گوید:

    واقعا ادم افسوس می خوره

    ولی در عوض وقتی فرزندان امام خامنه ای رو می بینیم از ته دل خوشحال میشیم

  36. سلام علیکم

    برادر حسین ! با مطلب ” معلمی ، کشاورزی ، شغل انبیا ” بروزم .
    ارادتمند آقای سفیر

  37. amir می‌گوید:

    حمید داودآبادی در برنامه راز مطرح کرد
    ناگفته‌هایی از پرونده چهار دیپلمات ربوده شده در لبنان
    http://rajanews.com/detail.asp?id=60944
    22 سال بود که این چهار نفر را نه شهید نه مفقود نه اسیر محسوب می‌کردند. خبرگزاری جمهوری اسلامی که اخوان بهترین عکاس جنگش بود، یک ریال حقوق به خانواده او نداده بود، تا اینکه یک نامه خانواده‌اش نوشتند، که ما به رهبری دادیم و ایشان هم تعجب کردند و دستور دادند. جالب اینکه به ۱۲ میلیونی که به‌عنوان حقوق این سال‌ها برای خانواده‌اش در نظر گرفتند، سه چهار میلیون مالیات خورد!

  38. وارث می‌گوید:

    سلام داداش حسین
    این مطلبت رو قبول دارم. راست میگی که امثال علی مطهری اگه نسبتی با شهید مطهری نداشتن شاید دیگه اینقدر ارزش نداشتن. من خودم سعی میکنم به شعر «گویند پدر تو بود فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل؟» اعتماد کنم و هر کس رو سوای پیشینیانش بررسی کنم به جز گاهی در موارد استثنا مثل بچه های حضرت ماه.
    یه راهکار طنز تلخی که من جدیدا تو این جور بحث ها ازش استفاده میکنم اینه که میگم «خوب آخه این شهدا زنده نموندن تا بچه هاشون رو درست تربیت کنن» …………

  39. amir می‌گوید:

    دعای روز بیست و هفتم رمضان

    اَللّـهُمَّ ارْزُقْنى فیهِ فَضْلَ لَیْلَةِ الْقَدْرِ وَصَیِّرْ
    اُمُورى فیهِ مِنَ الْعُسْرِ اِلَى الْیُسْرِ
    وَاقْبَلْ مَعاذیرى وَحُطَّ عَنّىِ
    الذَّنْبَ وَالْوِزْرَ یا رَؤُفاً بِعِبادِهِ الصّالِحینَ

    خدایا فضیلت شب قدر را در این ماه روزیم گردان و بگردان
    کارهایم را در آن از سختى به آسانى
    و عذرهایم را بپذیر
    و گناهم را بریز اى مهربان به بندگان شایسته ات

  40. فرص الخیر می‌گوید:

    سلام خوبید؟
    من ترجیح میدم با دید مثبت به مسئله نگاه کنم و اون هم اینکه به قول اون جمله تو داستان سیستان

    حتی حزب اللهی های کوجولو موجولو هم در هیچ چارچوبی نمیگنجن

  41. میلاد پ س 3 می‌گوید:

    گاهی آدم میگه کاش نسلی از اونها باقی نمی موند
    حتی بعضی کاری می کنند آدم نظرش نسبت به ……………. هم تضعیف می شود… آقا تا این حد
    چقدر جالب نوشتید … خدا نگه داره این مردان و زنان کوچک اما با بصیرت را که اگر درست نگن راست می گن

  42. م.طاهری می‌گوید:

    ای کاش توجه می کردند.چند ماه پیش با پسربچه یازده ساله ای حرف میزدم که متاسفانه همین حکمو درباره دو تن از بزرگ ترین فرماندهان شهید دفاع مقدس صادر کرده بود

  43. یادش بخیر … بچه بودم …. همیشه سالروز شهادت استاد مطهری … کلی من رو تحویل می گرفتن … چون اسمم مرتضی مطهری بود و به قول یکی از دوستان نژادش هم مهر کپی برابر اصل…. اما حالا ؟

    راستی ای برادر … نه به پیام ما جواب دادی … نه ایمیل زدی …. این رسمش نیست.
    این رو ببین برادر
    http://zaves.emodiran.com
    نظری به نظرات نداشته هم اضافه کنی خوشحال می شیم …

  44. اندیشه روشن2 می‌گوید:

    سلام

    ضمن احترام به مقام ولای “شهید بزرگوار مرتضی مطهری” منم میگم: با این علی‌شون!

  45. آذرخش می‌گوید:

    سلام
    مشابه این دیالوگ ها رو من هم زیاد شنیدم متاسفانه.
    حیف از اون شهدای بزرگ که بچه هاشون اینجوری شدن.

  46. پاتک می‌گوید:

    بیانیه مرکز بررسی‌های دکترینال(به ریاست دکتر عباسی) در پاسخ به ادعای مرکز تحقیقات استراتژیک حامی میرحسین موسوی
    http://www.MohsenData.ir

  47. س. بقایی می‌گوید:

    سلام

    مثل اینکه استاد افتخاری واقعا تصمیم به رفتن گرفت
    خدا مارا ببخشه که نتونستیم ازش خوب حمایت کنیم

    بچه ها اگر تونستین برین تو این سایت نظر بدین و از استاد حمایت کنید

    http://jahannews.com/vdcd5s0fnyt0ss6.2a2y.html

  48. س. بقایی می‌گوید:

    فتنه گرا چجوری از شجریان حمایت کردن ما چجوری از استاد افتخاری

  49. یک بنده خدا می‌گوید:

    خدا قوت

  50. ساندیس خور می‌گوید:

    حالا که داداش داری نظرات رو تایید می کنی گفتو شنودی که گذاشتم روهم تایید کن دیگه . . .

  51. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    درود بر سید علی خامنه ای……..

  52. صحابه ای از صدر اسلام می‌گوید:

    مردان غیور قصه ها برگردید
    یکبار دگر به شهر ما برگردید

    دیروز به خاطر خدا میرفیتد
    امروز به خاطر خدا برگردید….

  53. ya zeinab می‌گوید:

    سلام! این که خوبه من بچه بودم گیر داده بودم به حضرت نوح که چرا پسر ناخلف داشت آنهم زمانی که سایه اش بالای سر پسر بود! 🙂

  54. م.طاهری می‌گوید:

    فردا چهارشنبه است و روز دیدار نماینده محترم خانواده شهدا با اقای زریبافان.نه ! دیدار اقای زریبافان با نماینده محترم خانواده شهدا

  55. spento می‌گوید:

    سلام شما کتاب دیگه ای جز نه ده از خودتون دارید ؟؟؟؟؟؟

  56. spento می‌گوید:

    ببخشید شما هرکی براتون کامنت میزاره به سلیقه ی خودتون متنشو تغییر می دیدن بعد تایید می کنید ؟؟؟؟؟؟ دمتون گرم

  57. spento می‌گوید:

    شاید یه نفر دیگه با اسم و آدرس وبلاگ من براتون کامنت میزاره !!!!

  58. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    لعن علی عدوک یا علی
    موسوی و کروبی و خاتمی

  59. spento می‌گوید:

    سلام یه مطلبی رو میخواستم بگم که واقعا منو ناراحت کرد. امروز اومدم از بلاگفا ادرس وبلگ شما رو تغییر بدم و جدیدش کنم هرکاری کردم عوض نشد ! این یعنی چی ؟؟؟؟؟ در صورتی که هر وبلاگی جز این وبلاگ مقدس رو لینک می کردم می اومد !!!! داداش خواهشا این موضوع ر و پی گیری کنید
    ممنونم
    یا زهرا(س)

  60. مصباح می‌گوید:

    سلام
    آخ آخ این علی مطهری داره منو دیوونه می کنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    چند تا از اطرافیان من حتی با مته هم تو مخشون نمیره که این یارو شوت میزنه!
    حتی میگن ولایتیه! فرزند خلف باباشه!
    آخ که دارن منو می کشن با این حرفاشون!
    شما بگین من با اینا چی کار کنم

  61. بچه مثبت می‌گوید:

    با « … آنگاه بخشیده شدم» به روزم.ممنون میشم بهم سر بزنید و نظر بدید داداش حسین
    http://www.javanemruz.persianblog.ir

  62. gomnam124 می‌گوید:

    آب را منع کردند و چشمه ی اشک خشکید و هنوز دریای غم موج میزد .
    ۹۹ روز تا محرم . التماس دعا .

  63. حامد اکبری می‌گوید:

    سلام حاجی
    خیلی وقت بود که نمیتنستم بیام و بنویسم آخه سیستمم اشکال داشت وقتی میخواستم تو بعضی از سایتها و یا وبلاگها نظری بذارم نمیشد ولی حالا درست شده خدارو شکر
    راستی حاجی صداتون اصلا به قیافتون نمیخوره.عجب صدای پر ابهتی دارین ایول.
    چند وقتیه که طرحهای خوبی تو سایتتون دیده میشه خیلی عالین.راستی بعد از افطار ساندیس خیلی میچسبه نه؟
    یاعلی

  64. صحابه ای از صدر اسلام می‌گوید:

    مسیج به قطعه:
    از عید تا ۱مهر -حدودا-
    مهمان امام رئوفیم.

    یک “حلالیت طلبیدن” بدهکاریم به مدیر وبلاگ؛
    معذرت؛ که گاهی نظراتمان به جای اینکه باری از دوشتان بردارد به عکس عمل میکند.
    به دیده ی گذشت بنگرید.

  65. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    به کروبی میگن به زندگی پس از مرگ اعتقادی داری؟
    میگه : کلا به شما که عرض میکنم صد در صد.
    من خودم ۲ سال بعد از مرگ پدرم به دنیا اومدم؟!!

  66. subject می‌گوید:

    سلام.
    طاعات قبول.
    فقط دعا میکنم عاقبت به خیر شیم
    همین……..
    التماس دعا

  67. مهدی سمیعیان می‌گوید:

    در رابطه با آقای زریبافان
    یقولون به السنتهم ما لیس فی قلوبم
    به زبان می گویند ولی با دل تکذیب می کنند.
    سوره فتح آیه۱۱

  68. سیداحمد می‌گوید:

    ۱۰۰ روز مانده تا عاشورا

    لبیک یا حسین….

  69. سحر می‌گوید:

    سلام
    برای این جمله: این بار سقا برای مان آب هم خواهد آورد تا مشک، اشک یزید را درآورد
    http://www.irfreeup.com/images/uw50hs29zv2zt8tnehb.jpg

    این جمله:غصه نخور رقیه؛ این بار خورشید فقط بالای آسمان می درخشد، نه روی نیزه ها
    http://www.irfreeup.com/images/0rf42ohx9q86kruera15.jpg

    این جمله:ماه که به خون نشست، کمر خورشید شکست؛ بی خود تیر می زدند شب پرستان
    http://www.irfreeup.com/images/dne96krnuo2nawhqjnw.jpg

    این جمله:صاحب عزای خورشید، اشک ستاره نیست؛ ماه درون خود می ریزد آه را
    http://www.irfreeup.com/images/z4efjijefckrgadm3o6.jpg
    البته برای این فکر کنم شما منظورتون این نبوده ولی من تا این جملرو دیدم یاد حضرت علی اکبر افتادم و بی تاب شدن حضرت عباس برای رفتن.
    هیچکدومش اصلا اونطور که دلم میخواست نشد ولی دیگه از دیشب دارم روشون کار میکنم حداقل برای دیدن بد نیست.

  70. ریحانه می‌گوید:

    سمفونی مورچه ها دیگه نمیذارین؟آسینتامن چی شد؟ 🙁

  71. ابوذر می‌گوید:

    سلام داش حسین…
    اون مسئله شهدای جنبش سبزی و کارت بنیاد و تغییر نام کوچه رو از تب و تاب نندازین…
    من تا به امروز از ذهنم خارج نشده….
    یا علی

  72. عباس می‌گوید:

    یاحسین میرحسین بره پیش صدام حسین.

  73. سید محمود می‌گوید:

    احسنت یر قلمت حاج حسین-انصافا این آقایون مطهری و ابوترابی و باهنر میتونستن بدون استفاده از نام برادراشون تا این حد رشد کنند؟ واقعا نزدیکی برای کسی قداست نمیاره-باید شخصیت خود این افراد رو دید.

  74. asman می‌گوید:

    سلام
    من تازه با نوشته ها و کتاب ۹ ۱۰ ۸۸ تون آشنا شدم تقریبا یه یک هفته ای میشه تو نمایشگاه کتاب طرح ضیافت تو دانشگامون دیدم . اول که جلد کتاب رو دیدم حتی نتونستم اسمشو بخونم از ظاهرش هم اصلا علاقه ای پیدا نکردم که حتی نگاه به داخلش کنم ببینم در مورد چیه .بعدش هم که قیمتشو دیدم بل کل منصرف شدم . ولی روز بعدش یکی از دوستام که مسئول نمایشگاه بود کتابتونو چند صفحه اولش رو خونده بود و برام تعریف کرد و منو علاقه مند کرد و قرار شد که کتابرو هر وقت خوند بده به من بخونمش . روز بعد دوباره نمایشگاه رفتم و چند صفحه ای ازش خوندم از نثرش خوشم اومد از لحن بیان از جمله بندیهاش خیلی خوشم اومد و این شد که با اینکه قیمش نسبتا زیاد بود ولی خریدمش. الان هم که هر صفحشو می خونم به خاطر قلم خوبتون تحسینتون می کنم و با ذوق برای بقیه می خونم تا اونا هم علاقه مند بشن بخوننش.
    خسته نباشید
    یا علی
    التماس دعا

  75. بنیامین می‌گوید:

    الهی شهید شی
    یه سربه ما بزن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.